lördag 7 maj 2011

Vecka 18, viktuppgång

Ellen 6 veckor (4 maj) totalt 545 gram, Bonny 5 veckor (7 maj) totalt 439 gram.

Kan ni tänka er att om bara ca 3 veckor ska Ellen få sina kattungar men det har varit en lång "resa" hit. Första parningen var vecka 46 (2010), andra parningen vecka 2 (2011). Tredje gången bytte vi hane och parning skedde i vecka 12 som nu har resulterat i en rund vacker mage. Eftersom hon gått upp 198 gram mellan vecka 5 och 6 så skulle det enligt det ovetenskapliga metoden tyda på 4 kattungar.

Bonny parades första gången vecka 5 och andra gången vecka 13 så det har tagit lite tid även för henne. Hon är betydligt kraftigare nu än när hon åkte på parning, då såg hon ut som en "tarm" och hade totalt gått ner ca 500 gram från slutet av januari. Nu tycker jag mig äntligen se en liten mage som putar åt båda håll, men jag törs inte säga säkert ännu!!!!????

4 kommentarer:

  1. Tänk, bara 3 veckor kvar. Spännande värre!

    SvaraRadera
  2. Oj bara tre veckor! Vad fort det har gått ändå....även om vägen hit var låååång innan det tog sig! :-)

    Nu är det spännande kan jag tänka mig. Två kullar som har såna vackra mammor. Jag kommer inte våga titta in här när de är födda. ;-)

    SvaraRadera
  3. Monica & Tankevågor: Spännande är bara förnamnet, vi väntar å längtar sååååååååååååå mycket!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag också! :) Känner mig lite delaktig i båda kullarna :)

    SvaraRadera